CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 24, 2009

"...kerana itu aku melakukannya.."


Bingit! tu je perkataan yang boleh aku katakan dikala ini. Kolej ini bingit dengan karaoke sempena fiesta rumah terbuka ni. Orang cina pula sibuk berlatih memukul gendang. Hingar-bingar dengan pekikan penonton yang ku kira menyokong temannya yang berada di pentas karaoke. Suasana yang paling ideal untuk study sementara hanya tggl 39 hari untuk aku menduduki peperiksaan akhir. Sadis. Entahla, serba tak kena hari ini.

Kritik2!


"ira, CINTA lagi?.." tanya kak Da padaku. " Ya kak, kita orang buat macam kempen sepanjang 2 minggu ni.."kataku sambil menunjukkan iklan yang kami buat. 'PENGURUSAN CINTA MENURUT PERSPEKTIF ISLAM'. Itu tajuk yang saya cadangkan untuk penceramah yang juga merupakan pensyarah di Akademi Islam. "Asyik cinta jer.. tak ilmiyah. ."sambung kak Da. Saya terkedu, tak tahu nak respon apa. Tapi secara jujur saya sangat rasa down. Hanya Allah sahaja yang tahu. 'Kalau orang agama sendiri memperlekeh usaha dakwah ini, siapa lagi yang akan menyokong??

Nasihat2!


Tolong nasihatkan ira.. ira mula rasa lemah.. Ya Allah, hanya Engkau sahaja yang Maha Memahami. Dalam kegusaran, aku mula cari artikel tentang 'Dibius Cinta' untuk risalah minggu ini. 'Ibrah Yusuf mendepani biusan cinta' artikel yang ku temui dalam blog saifulislam. Aku postkan komen,
" slm ust.. pernh tak ust bosan berbicara tentg cinta sprti ini? Apabila saya buat program tentg ini org2 mengkritik sy.. katanya Isu cinta tak Ilmiyah ape pendpt ust?" Tanpa aku sangka ,komen itu berbalas ..kata ustaz

"setakat ini tidak bosan.

jika tajuk cinta tidak ilmiah, humban ke longkang bab-bab dalam sahih al-bukhari dan muslim.

tajuk yang tak ilmiah inilah yang kemudiannya banyak menghumban manusia masuk neraka."

Betul3!

Ya, sangat tepat dan menenangkan jawapan dari ust Hasrizal. Pedulikan kata orang. Kita Tahu apa yang kita buat! Objektif kita! Waqi' kita! Orang lain mungkin tak tahu..

Kata kak Bel.."awak ni ira kena kritik sikit awak dah mula lemah, macamana dengan cabaran akan datang nanti?.." Hmm.. berdakwah bukannya senang, cabaran itu da ari pelbagai arah. Kalau aku tak belajar menerima kritikan secara terbuka sekarang, bila lagi??

PadaMu Allah, 'Hanya Engkau yang lebih mengetahui apa yang terbaik buat kami, bantulah kami dalam menanggung beban dakwahMu, janganlah sampai dosa-dosa kami menjadi penghalang sampainya dakwah ini kepada mad'u kami., AMEEN'

0 comments: