CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, July 23, 2008

dhaif


Wahai Iman...sihatkah dikau?..Jangan senyap sahaja...aku risau, aku gelisah..hilang ketenangan. Entah kenapa..semacam rasa rindu pada sesuatu..rindu rasa dekat denganNya.. rindu akan rasa lapang dada..Hidupku terasa sempit, sesak...serabut..Iman..sihatkah dikau? jawablah sayang...apakah ujian-ujian seenteng ini menjauhkan dirimu dari yang menguji?..Iman..

Hati aku menangis.. Wahai hati, inilah kelemahanmu..medium syukurmu kurang subur..hilang hikmah..Aku tak mampu menyentuh hati mad'u keranamu..kau terkadang kurang memahami, kurang kasihan..terlalu gelojoh, kurang sabar..zalim..

Taqwa, aku rindu padamu, bilakah akan tiba? duduk disisiku selamanya..agar aku cepat gentar akan maksiat, agar mudah aku bermuraqabah..agar aku mudah sedar dari kesilapan..hadirlah segera ke dalam jiwa..

Iman itu yazid wa yankus (bertambah dan berkurang)..
Ujian itu natijahnya dua..either you get closer to Him or further..
Wadah
hati itu hanya satu antara dua, cintakan dunia atau akhirat..
Taqwa...menantimu sentiasa..

0 comments: