CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, May 8, 2008

Dedikasi buat teman2


...terbawa fikiranku dengan sebuah athar junjungan tercinta...


Seorang Sahabat bertanya Rasulullah s.a.w,"Siapakah yang menjadi sahabat yang paling baik bagi kami?", jawab Rasulullah s.a.w,"Seseorang yang apabila kamu memandangnya kamu teringat akan Allah, kamu dengar cakapnya pengetahuanmu mengenai ISLAM bertambah, apabila melihat kelakuannya kamu teringat akan kehidupan Akhirat.."



Teman-temanku cermin bagi diriku,

melihat senyuman yang terukir diwajahmu,

hilang segala resah yang terbungkam dihatiku,

kasih sayangmu membuat aku terbuai,

betapa indah Kasih sayang yang ALLAh cipta,

UKHUWAH,

penuh makna tersirat yang tak terungkapkan,

disitu ku temu kehebatan Penciptanya,

ia hanya diterjemah disetiap doa kudusku,

bagaimana mungkin aku hidup tanpa2 teman disisi?

Rasul junjungan juga hidup bersahabat..

Manifestasi kecintaan Tuhan,

ya, itu ada dalam cinta kita..

melihatmu terasa kerdil diriku dihadapan ALLAH,

terlintas dibenakku bagaimana pandanganNya terhadapku berbandingmu?

Aku tak mungkin punya hati yang halus seperti SARA,

Aku tak mungkin punya hati yang khusyuk seperti TYA,

Aku tak mungkin punya hati yang ikhlas seperti AWIN,

Aku tak mungkin punya jiwa yang telus seperti ANIS,

Aku tak mungkin punya hati yang khuduk seperti RAUDHAH,

Aku tak mungkin punya jiwa sesuci RAJA,

Ya Allah , bagaimana aku di mataMU?


p/s..untk teman2 yg tak tertulis namanye disini usah terasa hati, nama kalian tetap ku semat dlm hati,uhibbukum fillah;)












2 comments:

Ibtisam... said...

tiada kata yg lebih indah utk mengungkap sebuah persahabatan...

hati adalah pandangan Allah..manusia tidak mampu tafsirkan...

sayang MAya....

demartyr said...

sayang sara jugak..