CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 23, 2008

sejauh mana cintaku pada Allah?


Sejauh mana aku mencintai Allah?
Sejauh mana pergantungan aku padaNya?
Sejauh mana aku redha setiap ketentuannya?
Sejauh mana rasa syukurku padaNya?
Ya Allah ..
Aku cuba mencintaimu tuhan..
Hati tidak juga terasa..
Aku cuba berkali-kalipun..
tidak terasa apa-apa juga..
Aku fikir-fikirkan nikmatMu..
Agar ternampak kemurahanMu..
Atas nama ilmu aku akur..
namun aku belum juga jatuh hati denganMu..
Aku susah hati..
mengapa cintaku belum berbunga lagi..
Aku iri hati selalu..
cerita dan berita..
Orang soleh zaman dahulu..
Hebatnya cinta mereka padaMu..
Hilang selera makan keranaMu..
Asyik memuja dan memujiMu..
Mensucikan dan membesarkanMu..
Merintih mengharap kasih sayang padaMu..
Air mata mereka membasahi pipi..
Adakalanya menitis ke Bumi..
Mereka merasa Engkau adalah segala-galanya..
Engkau adalah hati jantung mereka..
tapi aku tidak begitu..
aduh!keras hatiku..
hingga kini aku belum mencintaimu..
baru aku sedar..
Cinta padaMu adalah ANUGERAH dan hidayahMu
bertuahlah orang yang Kau kurniakan Cinta itu
Aku bilakah lagi Tuhan?
Dapat sedikit pun cukuplah..
Aku tidak putus asa..
Dihujung hayatku..
Kalau dapat pun sudah cukup Ya ALLAH..

2 comments:

sahabat said...

salam.

sejauh mana cintaku pada ALLAH?

sedekat mana aku dgn ALLAH,
dgn ingatan dan rinduku padaNYA,
dgn sangkaan (dzon) aku padaNYA,
dgn amalan yg mendekatkanku kepadaNYA

fatimah azzahra yahaya said...

ASSALAMUALAIKUM WBT

Carilah cinta yang hakiki itu walau sesukar manapun...dan sama-samalah kita berusaha ke arahnya.InsyaAllah.